Kozmetické zrkadlo

kozmeticke zrkadlo

Ak by sme chceli rozdeliť všetky zrkadlá na svete do dvoch skupín, mohli by sme povedať, že sú buď ploché alebo sférické. Ploché zrkadlá sú rovné a ich odraz je identický s objektom alebo človekom, ktorý sa do zrkadla pozerá. Takéto zrkadlá máme bežne v domácnosti, či už v kúpeľni alebo pri vstupe do bytu, kde si kontrolujeme celkový look pred odchodom. 

Sférické zrkadlá majú zaoblený povrch, ktorý reflektuje to, čo je pred zrkadlom. Zaoblenie môže smerovať dovnútra, teda konkávne, alebo smerom von, teda konvexne. Príkladom konvexného zrkadla je spätné zrkadlo v aute. A skvelým príkladom konkávneho zrkadla je kozmetické zrkadlo. Odraz je v ňom zaoblený dovnútra. Svetlo preniká na jedno konkrétne miesto, kde sústredíme svoju pozornosť. Vďaka tomu môže takéto zrkadlo zaostriť na akýkoľvek detail na našej tvári.

Výhody kozmetického zrkadla

Okrem fyzikálnych výhod existujú ešte dva veľké plusy, ktoré odlišujú kozmetické zrkadlá od obyčajných zrkadiel. Po prvé, majú schopnosť zväčšovať odraz tváre - dvakrát, päťkrát či dokonca dvadsaťkrát. To oceníte najmä pri nanášaní make-upu, alebo úprave tváre, či už pri trhaní obočia alebo natáčaní mihalníc. 

Druhou veľkou výhodou kozmetických zrkadiel je možnosť ich LED podsvietenia. Vďaka svetlu lemujúcemu okraj zrkadla budete môcť zaostriť aj na tie najmenšie detaily a nakresliť si dokonalú očnú linku alebo rozotrieť bronzer skutočne dostratena. 

Štyri prvky kozmetického zrkadla

Pred kúpou kozmetického zrkadla vezmite do úvahy tieto štyri vlastnosti:

  • Zväčšenie - ak nosievate okuliare alebo máte radi presné očné linky, voľte čo najväčšie zväčšenie.
  • Umiestnenie a pripevnenie - kozmetické zrkadlo by malo byť na mieste, kde sa vám dobre nanáša make-up. Buď stoja samostatne, alebo sa pripevňujú na stenu.
  • Svetlo - denné svetlo je skvelé, ale LED podsvietenie oceníte keď bude vonku šero alebo tma. Vyhnite sa však teplému odtieňu, ktoré pôsobí žlto.
  • Ohybný stojan alebo rameno - je skvelé, ak kozmetické zrkadlo umožňuje meniť uhol, pod ktorým sa doňho pozeráte. Samozrejmosťou by malo byť 360° otáčanie.